Köpvillkor



Om företaget

www.atdesigns.se ägs och administreras av Anders Tångelin.

Adress

Atdesigns
Björkgatan 1
46269 Frändefors
Sverige

Alla produktpriser som visas på atdesigns.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms och avgifter, men inte frakt. Alla priser är dagspriser.

När du handlar hos atdesigns.se ingår du avtal på svenska.

Betalning

atdesigns accepterar betalning med:
– Betalkort: VISA, Mastercard och Maestro
– PayPal

Vid kortbetalning så reserveras pengarna på ditt konto vid köptillfället, men dras först när dina varor skickas ut från vårt lager.

Om du betalar via PayPal har du inte möjlighet att ångra eller reklamera din betalning.

När du handlar och betalar via vår hemsida, sparar vi enbart de upplysningar som behövs för att kunna leverera din beställning. Vi kan inte lämna ut din kortinformation, dra beloppet flera gånger, eller liknande.

Vi använder cookies bl.a. för att ge dig en bättre köpupplevelse, och vi är ansvariga för att dina upplysningar är säkra.

Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt på varor du köpt online.

Varans skick när du returnerar den

Om varan (intimvaror undantagna) är öppnad eller testad utöver vad som beskrivs här ovanför, räknas den som använd, vilket innebär att du vid en retur endast får delar eller intet av köpesumman krediterad. Hur mycket pengar du får tillbaka beror på varans handelsmässiga värde.

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp, får du tillbaka det belopp du har betalat in till oss. Om varan har sjunkit i värde till följ av din hantering, dras motsvarande belopp av från köpesumman.

Om du utnyttjar din ångerrätt krediterar vi dig kostnaden för de returnerade varorna utan onödiga dröjsmål, och senast 14 dagar efter att du åberopat ångerrätten. Om du utnyttjar din returrätt krediterar vi dig köpesumman för de produkter som du returnerar utan onödiga dröjsmål. Återbetalningen görs via samma betalningsmetod som du använde när du genomförde transaktionen, om inget annat har avtalats.

Vi kan frysa återbetalningen, tills dess att vi har mottagit varan du returnerar.

Om du ångrar ditt köp ska du kontakta atdesigns:

Mail: support@atdesigns.se
Telefon: +46(0)769455505
Adress: atdesigns, Björkgatan 1, 462 69 Frändefors, Sverige.

Varorna returneras till:

atdesigns, Björkgatan 1, 46269 Frändefors, Sverige.

atdesigns tar ej emot paket som skickats med postförskott eller efterkrav. Du står själv för frakten, när du returnerar en vara.

Reklamation

atdesigns erbjuder dig 3 års reklamationsrätt i enlighet med Konsumentköplagen. Gäller omfattande brister som konstateras vid normal användning av produkten. Det innebär att du antingen kan få din vara reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett prisavdrag, beroende på den aktuella situationen.

Reklamationsrätten täcker inte fel, skador och slitage som direkt eller indirekt har uppstått på grund av oaktsamhet, felaktig användning, bristande underhåll, våld eller oauktoriserat ingrepp.

Reklamation rörande fel och brister ska meddelas till PassionbyLinda.se inom rimlig tid, efter att felet eller bristen har uppdagats eller borde ha uppdagats. Är reklamationen berättigad, krediterar vi dig fraktkostnaderna, inom rimliga gränser. Varan ska alltid returneras försvarligt paketerad, och tänk på att alltid få en kvittering på returförsändelsen, så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Om du upptäcker fel/brister på en vara, ska du reklamera varan till oss senast 2 år efter att du mottog den. Det är viktigt att du snarast möjligt, och senast 2 månader efter att du upptäckt felet/bristen, informerar oss om att du vill reklamera varan.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Vid fel, brister eller ev. utebliven leverans ber vi dig kontakta oss:

Mail: support@atdesigns.se
Telefon: +46(0)769455505
Adress: atdesigns, Björkgatan 1, 46269 Frändefors, Sverige.

Observera att PassionbyLinda inte accepterar paket skickade med postförskott eller efterkrav.

I tillfälle av prisavdrag, returnerade varor eller förbetalda varor som avbeställs innan de skickats ut, skall en fullständig eller delvis kreditering av köpesumman genomföras. Kreditering sker vanligtvis genom återbetalning till det kort du använde vid beställningstillfället, eller i undantagsfall via banköverföring. PassionbyLinda.se behöver då dina bankupplysningar, inkl. registrerings- och kontonummer.

Sekretesspolicy

Känsliga personuppgifter som registreras på PassionbyLinda.se, kommer aldrig lämnas ut, säljas, eller göras tillgängliga för en tredje part. All information lagras säkert och är endast tillgänglig för betrodda medarbetare hos PassionbyLinda.

Enligt dataskyddsförordningens krav fr.o.m. 1 januari 2019, krypterar vi dessutom all e-post innehållande personuppgifter av känslig art, inklusive orderbekräftelser, genom TLS version 1.2 eller senare.

Vi använder cookies bl.a. för att ge dig en bättre köpupplevelse, och vi är ansvariga för att dina upplysningar är säkra.

Vidare registrerar vi IP-adressen varifrån eventuella köp genomförs. Informationen används som regel aldrig, men kan komma att användas vid en eventuell polisutredning. IP-adressen lagras så länge en eventuell polisutredning pågår. Alla falska beställningar polisanmäls!

Dataansvarig på https://www.atdesigns.se är Anders Tångelin. Du har alltid rätt att motsätta dig registreringen av dina uppgifter hos atdesigns. Du har också rätt att ta del av vilken information som finns registrerad om dig. Dessa rättigheter har du enligt Personuppgiftslagen (PUL). För yrkanden och frågor härom hänvisar vi till atdesigns via e-mail support@atdesigns.se.

Leverans

atdesigns levererar varor med PostNord eller DHL. Leverans sker till mottagaren så fort som möjligt efter beställning. Korrekt leverans förutsätter dock att PostNord och DHL upprätthåller sin del av leveransavtalet. Om det uppstår förseningar hos PostNord eller DHL, kommer motsvarande försening att uppstå i leveransen till dig som slutkund. PostNords kvalitetsmål för leveranssäkerhet är minst 99% för postpaket. Tänk dock på att denna procentsats är genomsnittlig och kan täcka stora lokala och tidsbegränsade variationer.

Om leveransen är mycket försenad (flera dagar) eller uteblir helt, skickar PassionbyLinda naturligtvis ut en ny leverans utan extra kostnad.

Alla leveranser skickas med PostNord eller DHL, och frakten kostar alltid 100kr oavsett hur liten eller stor din beställning är.

Tänk på att du som kund alltid har rätt att häva ett köp och få pengarna tillbaka, om det uppstår dröjsmål med leveransen. Enligt Konsumentköplagen ska dina varor levereras senast 30 dagar efter att du beställt dem, om inget annat har avtalats. Det gäller både beställningar i fysiska butiker och på nätet. Om du vill häva köper på grund av dröjsmål, har du rätt att få dina pengar tillbaka inom 14 dagar.

Det kan uppstå förseningar med din leverans på grund av exempelvis tullhantering. PassionbyLinda ansvarar inte för denna typ av förseningar och kan inte hållas ansvariga för dem.

Klagomål och upprättelse

Klagomål över en vara eller en tjänst köpt hos oss, kan anmälas till ARN – Allmänna reklamationsnämnden. Du kan läsa mer på deras hemsida: https://www.arn.se/

Du kan även lämna in ditt klagomål till Europeiska kommissionen, och på så vis få hjälp med tvistlösning online. Det är en bra väg att gå när du handlar med företag i andra EU-länder.
Du lämnar in ditt klagomål här: http://ec.europa.eu/odr

När du lämnar in ett klagomål ska du ange vår e-postadress support@atdesigns.se.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Köpvillkoren uppdaterades senast 30.12.2018

Standardblankett för ångerrätt

(Denna blankett ska bara fyllas i och returneras om ångerrätten åberopas)

Till:
atdesigns
Björkgatan 1
462 69 Frändefors

Email: support@atdesigns.se


Jag meddelar härmed att jag vill åberopa ångerrätten för det köp jag ingått angående följande varor/tjänster:
__________________________________________________________________________________

Beställt den: _______________________________ Mottaget den: _______________________________

Konsumentens namn: ____________________________________________________________________

Konsumentens adress: ___________________________________________________________________

Konsumentens underskrift: _________________________________________ Datum: _________________
(endast om blanketten lämnas in i pappersform)